نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

تاج، کارلوس را به جام‌جهانی می‌برد

  • کد خبر: ۱۲۴۵۴۹
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تاج، کارلوس را به جام‌جهانی می‌برد
کارلوس کی‌روش سرمربی قطعی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کی‌روش که یکی از باسابقه‌ترین مربیان روی نیمکت ایران با حضوری هشت‌ساله و تجربه صعود به دو جهانی محسوب می‌شود، در آستانه بازگشت دوباره به فوتبال ایران قرار دارد.

توافقی که هنوز تأیید نشده است

در‌حالی‌که اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، روز گذشته در اقدامی هماهنگ حاضر نشدند کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره جزئیات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال بدهند، به‌نظر می‌رسد کار استخدام کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی، برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تمام شده باشد.

اسکوچیچ که جانشین مارک ویلموتس، سرمربی ناموفق بلژیکی، شده و در دوره حضورش در تیم‌ملی ایران روندی موفق را تا صعود به جام‌جهانی قطر طی کرده بود، با‌وجود برنامه‌های قبلی و توافق برای حضور در جام‌جهانی، جای خودش را به کارلوس کی‌روش خواهد داد؛ مربی پرتغالی که مهدی تاج حضورش روی نیمکت ایران را به‌عنوان یکی از وعده‌های خود پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ذکر کرده بود و در روز‌های گذشته با وی به توافق رسیده است.

ظاهرا در جلسه روز گذشته هیئت‌رئیسه، توافق کامل انجام شده و اختیار به تاج داده شده است تا او برای مذاکره با کی‌روش کار‌های نهایی را انجام دهد و این مربی برای سومین حضور متوالی با تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی به تهران سفر کند و تیم را برای انجام دو مسابقه دوستانه برابر اروگوئه و سنگال به اتریش ببرد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، معتقد است تغییر دراگان اسکوچیچ و حضور کارلوس کی‌روش، تصمیمی مثبت و در‌جهت بهبود وضعیت تیم‌ملی به‌ویژه از نظر مدیریتی خواهد بود. این در‌حالی است که اسکوچیچ تا ظهر روز گذشته درحال رتق‌و‌فتق امور مربوط به تیم‌ملی بود؛ اما او دیگر باید دفتر کارش در PEC را ترک کند و آن را تحویل نفر بعدی بدهد.

مبلغ قرارداد کی‌روش مشخص شد

بر اساس توافق فدراسیون فوتبال و سرمربی پرتغالی، کارلوس کی‌روش ماهانه ۵۰‌هزار یورو تا پایان جام‌جهانی دریافت خواهد کرد. شنیده می‌شود سرمربی پرتغالی تا آخر هفته به تهران می‌آید تا مقدمات اردوی تیم‌ملی را که از ۲۰شهریور آغاز می‌شود، آغاز کند. بر اساس خبر‌های رسیده، توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال چهارماهه و تا پایان جام‌جهانی است و مبلغ آن ماهانه ۵۰ هزار یورو است. البته به‌نظر می‌رسد قرارداد کی‌روش فقط به همین مبلغ بسنده نمی‌شود و این مربی پرتغالی از پاداش‌های جام‌جهانی نیز بهره خواهد برد. پس از جام‌جهانی درباره ادامه همکاری سرمربی پرتغالی با تیم‌ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیشنهاد نجومی تیم عربی به اسکوچیچ‌

باتوجه‌به مذاکره و موافقت فدراسیون فوتبال ایران با کی‌روش و همچنین حمایت‌نکردن مسئولان جدید از اسکوچیچ، به‌نظر می‌رسد در روز‌های آینده باید شاهد پایان همکاری مربی کروات با تیم‌ملی ایران باشیم. خیلی‌ها از همان ابتدا اعتقاد داشتند حضور روی نیمکت تیم‌ملی ایران می‌تواند رزومه اسکوچیچ را برای آینده بسازد. این گروه پر‌بیراه نگفتند، چرا‌که نشستن روی نیمکت تیم‌ملی ایران می‌تواند تا سال‌ها حضور او را دست‌کم در لیگ‌های مختلف حوزه خلیج‌فارس تضمین کند؛ اتفاقی که احتمالا بعد از قطع همکاری اسکوچیچ با تیم‌ملی ایران رخ خواهد داد و اسکوچیچ را خیلی زود در یک تیم عربی خواهیم دید.

باتوجه‌به پاداش‌هایی مانند صعود به جام‌جهانی و پیروزی‌های پیاپی تیم‌ملی ایران و البته باقی‌ماندن شش ماه از تعهد، فدراسیون فوتبال باید مبلغی در حدود یک‌میلیون دلار بابت کنارگذاشتن اسکوچیچ کنار بگذارد و به اسکوچیچ پرداخت کند؛ مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد و دوطرف در‌این‌زمینه با یکدیگر به توافق برسند. در روز‌هایی که فدراسیون فوتبال مذاکره با کی‌روش را آغاز کرده بود تا با او برای هدایت تیم‌ملی ایران به توافق برسد، دراگان اسکوچیچ هم بیکار ننشسته و صحبت‌هایی را با چند باشگاه انجام داده است.

یک باشگاه اماراتی پیشنهاد جذابی به سرمربی تیم‌ملی ایران ارائه داده و خواستار حضور بلندمدت او در ادنوک‌لیگ شده است. پیشنهاد سه‌ساله و پنج‌میلیون‌دلاری، آخرین خبری است که درباره آینده اسکوچیچ شنیده شده که می‌تواند اتفاقی مهم برای سرمربی تیم‌ملی باشد. حتی گفته می‌شود سفر چند روز قبل اسکوچیچ به امارات و تماشای بازی احمد نوراللهی هم بی‌دلیل نبوده است و او در این سفر، مذاکراتی نیز درباره آینده‌اش انجام داده است که البته ایرادی هم به آن وارد نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->